close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

חמישה טיפים להתמודדות עם הפרעות קשב וריכוז

מערכת שורשי אייר, תשעה29/04/2015

חמישה טיפים חשובים להתמודדות עם הפרעות קשב וריכוז. כדרך חיים

תגיות:
הפרעות קשב וריכוז הפכו למשהו מוכר מאד בשנים האחרונות. אנחנו מבחינים בתופעה אצל ילדים קטנים אך גם אצל מבוגרים שעד כה לא אובחנו, והיום – עם המודעות הגוברת לעניין – עוברים אבחון קשב וריכוז וזוכים למרווח נשימה, כאשר הם נעזרים בשיטות טיפול וסיוע רבות. התמודדות עם הפרעות קשב וריכוז היא תהליך לא פשוט, שכולל שינוי בחשיבה, פיתוח של כלים והתאמתם לכל אחד ואחד לפי רמת הקושי שלו ולפי הביטוי שלה בשטח.

למרות שכל מקרה הוא לגופו, ישנם חמישה כללים שיכולים לעזור להתמודדות עם הפרעת קשב וריכוז.

פיתוח הרגלי שינה טובים
עבור לא מעט אנשים שסובלים מהפרעות קשב וריכוז, הפרעות שינה הן גורם מכריע שיוצר עוד יותר בעיות ועוד יותר קשיים. מסיבה זו כדאי לפתח כבר מגיל צעיר או מהרגע שאובחנה ההפרעה הרגלי שינה חדשים, כאלו שיספקו את האנרגיה הדרושה כדי להתמודד עם הבעיה וייצרו שעות ריכוז רבות יותר.

גירויי יתר יכולים להפריע למהלך שינה תקין, בעיקר אצל ילדים. לכן מומלץ לבדוק האם יש גירויים לא רצויים בחדר השינה של הילד ולשמור על סביבה רגועה, שקטה ונעימה. אצל מבוגרים, כדאי לסלק מחדש השינה מכשירי טלוויזיה, מחשבים ניידים או את המכשיר הסלולרי, שיכובה בזמן השינה.

עבודה הדרגתית במינון מתאים
הטמעת הכלים להתמודדות עם הפרעות קשב וריכוז, בכל שיטת טיפול שהיא, היא הדרגתית. כלומר מדובר בהצלחות קטנות ובהשגים שנרכשים לאט לאט. חשוב לקחת כל יום לעצמו, לבנות את ההצלחות הפשוטות והמסובכות לאט לאט ולראות את ההצלחות הקטנות. מהתארגנות מהירה ליציאה לבית הספר או לעבודה ועד לסיום פרויקט או שיעורי בית בהצלחה – כל פעולה היא הצלחה קטנה שאנחנו משיגים לאט לאט ובהדרגה.

חיזוק חיובי הוא קריטי
עבור ילדים, חיזוק חיובי הוא עניין חשוב גם כשאין הפרעת קשב וריכוז, אבל כשמדובר בילד שסובל מהפרעה זו חשוב לתת לו חיזוקים חיוביים. אלו יעזרו לו להתמודד עם הסביבה ולמצוא את עצמו בתוכה. הוא יקבל בטחון עצמי ויהיה קשוב יותר לעצמו ולהשגיו, מה שיעודד אותו למצוא גם בעצמו את הכלים שעוזרים לו להתמודד עם הבעיה ביומיום.

היעזרו בפעילות גופנית
פעילות גופנית יכולה לסייע מאד לילדים וגם למבוגרים בעלי הפרעות קשב וריכוז. פעילות גופנית מעלה את רמת הריכוז, מפרקת את האנרגיה שהצטברה בגוף ותורמת למצב הרוח הטוב של הילד או המבוגר, מה שלאחר מכן ישפיע על שלל פעולות שהוא מבצע ביומיום.

עבדו בצעדים מדודים עם מבט קדימה
כדאי לשמור על סדר יום קבוע ככל האפשר ולהכיר את המקומות והשעות שבהם אנחנו מתקשים יותר. עבודה איטית, צעד אחר צעד, עם הסתגלות על השגרה ועל כל משימה בה כמשהו פרטני, יעזרו לילד ולמבוגר לבסס כלים להתמודדות עם כל משימה. הכירו את מה שעומד לבוא וטפלו באתגר מראש בסבלנות.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה